Sentor Diana Iovanovici Sosoaca
,,Un popor unit nu poate fi învins!"
Senator - Diana Iovanovici Șoșoacă
miercuri, mai 7, 2025

­­­

STATUTUL PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA

 

Capitolul I 

DISPOZIȚII GENERALE
Secțiunea 1- a

DENUMIREA, ÎNSEMNUL PARTIDULUI ȘI SEMNUL ELECTORAL, SEDIUL

 

Articolul 1

Denumirea partidului este PARTIDUL S.O.S. ROMANIA — prescurtat  S.O.S. RO.

 Articolul 2

Semnul electoral este identic cu semnul permanent și este reprezentat de patru cercuri albastre, dispuse două pe orizontală și două pe verticală, ce se suprapun în zona centrală, în interior, este reprezentat un octogon, pe un fond albastru mai deschis, in acesta fiind inscripționate literele “S.O.S.RO”

 Articolul 3

PARTIDUL S.O.S.RO. are sediul central în localitatea București, str. Turda nr. 119, Bl. 6, sc. C, et. 1, ap. 52, sector 1.

 

Secțiunea a 2- a

DEFINIREA, SCOPURILE ȘI OBIECTIVELE PARTIDULUI

 

Articolul 4

1.      PARTIDUL S.O.S. RO este un partid naționalist și patriotic ce promovează unitatea națională, suveranitatea poporului român și statului român și militează pentru refacerea demnității naționale, bunăstare economică prin dezvoltarea unor capacităti economice proprii, promovarea tuturor valorilor autentic românești și unitatea României.
2.     PARTIDUL S.O.S. RO. reprezintă manifestarea de voință a cetățenilor români care doresc să se organizeze pe baza principiilor înscrise în Statutul și în Programul său și militează pentru înfăptuirea în România a unui model de dezvoltare a economiei de piață și a statului de drept. Modelul de dezvoltare național cuprinde un sistem de valori în care interesul național, libertatea, egalitatea, solidaritatea, emanciparea umană, dreptatea socială, conservarea naturii și pacea sunt inseparabile într-o societate în care poporul își conduce destinele după principii echitabile și democratice;
3.     PARTIDUL S.O.S. RO așează la loc central în activitatea sa politică omul cu viața sa spirituală și socială, libera dezvoltare a personalității umane, realizarea progresului social și național, întru mântuirea neamului românesc;
4.     PARTIDUL S.O.S. RO este un partid al cetățenilor români care au convingeri democratice și militează pentru afirmarea lor. El este deschis tuturor celor care își asigură mijloacele de trai prin muncă, performanță și creativitate – muncitori, țărani, întreprinzatori, intelectuali, funcționari, studenți, elevi, liber profesioniști, pensionari etc. – fără deosebire de sex, vârstă, naționalitate, convingeri religioase sau condiție socială;
5.    PARTIDUL S.O.S. RO acționează pentru solidaritatea umană, garantarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, respectă libertatea de conștiință, dreptul la identitate culturală și religioasă.
6.     PARTIDUL S.O.S. RO este adeptul formei republicane de organizare și conducere a statului, al pluralismului politic și democrației parlamentare, respectând Constituția și apărând caracterul național, suveran, unitar, indivizibil și independent al statului român; 
7.     PARTIDUL S.O.S. RO își propune să revitalizeze tradițiile românești, să contribuie la reconstrucția și dezvoltarea mândriei naționale în România. În acest scop, reconsiderând cu obiectivitate trecutul, S.O.S. RO situează între priorități valorile și realizările, care au propulsat patria noastră către un stadiu modern de dezvoltare: creșterea economică prin dezvoltarea industriei și agriculturii, folosirea rațională a resurselor materiale și umane, lichidarea șomajului, eliminarea pe scară largă a sărăciei, un sistem de securitate socială corespunzător, prin asigurarea și garantarea locului de muncă, locuință decentă pentru fiecare familie, concedii în stațiuni de odihnă și de tratament, șanse egale în educație, servicii de asistență medicală gratuite, locuință decentă pentru fiecare familie, sprijinirea
creșterii natalității, sprijinirea natalității, în condițiile respectării reglementărilor legale în vigoare în fiecare materie, potrivit nivelului de dezvoltare al societății în fiecare etapă istorică, afirmarea plenară a României pe plan internațional;
8.    PARTIDUL S.O.S. RO susține înfăptuirea unei economii de piață, care se bazează pe existența diverselor forme de proprietate (publică, privată, mixtă și cooperatist-asociativă, pe egalitatea în drepturi a tuturor formelor de proprietate și pe exercitarea unui rol activ al statului în reglarea proceselor macroeconomice și realizarea unui echilibru social real; 
9.    PARTIDUL S.O.S. RO acordă o atenție deosebită afirmării tinerilor în societate, militează pentru promovarea drepturilor femeilor, asigurarea unei vieți decente pentru pensionari și respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilități..

 

Articolul 5

PARTIDUL S.O.S. RO, prin toată activitatea pe care o desfășoară, urmărește numai obiective politice, promovează valorile și interesele naționale, contribuie la educația politică a cetățenilor și încurajează participarea lor la viața publică.

 Articolul 6

Statutul reglementează sistemul de organizare pe baze democratice a PARTIDULUI S.O.S. RO, stabilește drepturile și îndatoririle membrilor, structura organizatorică și organele de conducere ale acestuia, procedura de alegere, competențele și principalele atribuții.

 Articolul 7

PARTIDUL S.O.S. RO militează pentru dezvoltarea relațiilor de prietenie și colaborare cu toate țările lumii, relații bazate pe principiile și normele dreptului internațional.

 

Capitolul II

MEMBRII PARTIDULUI, DREPTURI ȘI ÎNDATORIRl, MĂSURI DISCIPLINARE ȘI DEMOCRAȚIA DE PARTID

 

Secțiunea 1-a
MEMBRII PARTIDULUI

 

Articolul 8

Membru al PARTIDULUI S.O.S. RO poate fi orice cetățean român, cu drept de vot, indiferent de poziția socială, sex, naționalitate, profesie și credință religioasă, care acceptă Programul și Statutul, plătește cotizația de membru și activează într-o organizație a partidului.

 Articolul 9

1.Cetățenii privați de drepturi politice și persoanele condamnate penal pentru infracțiuni incompatibile cu valorile și principiile partidului, nu pot fi membri ai PARTIDULUI S.O.S. RO.
2. Înscrierea unui membru al PARTIDULUI S.O.S. RO în alt partid constituie demisie din acesta
 
Articolul 10
Primirea în partid este un act individual de voință și se face de către organizația locală pe teritoriul căreia domiciliază sau își are reședința
solicitantul sau de către comitetele comunale, orășenești, municipale, de sector, județene sau a Municipiului București, pe baza unei adeziuni scrise.
 Articolul 11
Evidența membrilor de partid se realizează în conformitate cu normele metodologice de aplicare a Statutului, elaborate de conducerea partidului.

Articolul 12

Cetățenii români și străini care sunt de acord cu principiile PARTIDULUI S.O.S. RO, fără a avea calitatea de membru, pot activa ca simpatizanți ai
partidului, beneficiind de toate drepturile prevăzute în Statut, mai puțin acelea de a vota, a alege și a fi aleși în organele de conducere ale
organizațiilor de partid.

 

Sectiunea a 2-a

DREPTURILE MEMBRILOR

 

Articolul 13

Membrii PARTIDULUI S.O.S.RO. au urmatoarele drepturi:
1.   sa contribuie la adoptarea hotărârilor în adunările și conferințele organizațiilor din care fac parte, în ședințele organelor de conducere ale partidului al căror membri sunt și să-și exprime neîngrădit poziția față de problemele dezbătute, inclusiv când se discută activitatea sau comportarea proprie;
2.      să contribuie la transpunerea în viață a hotărârilor luate de organizațiile din care fac parte și a hotărârilor organelor ierarhic superioare;
3.      să propună, în cadru organizat, proiecte de hotărâri, moțiuni, rezoluții și măsuri privind activitatea de partid;
4.      să facă propuneri de candidați, să candideze în nume personal, să aleagă și să fie aleși în organele de conducere ale partidului;
5.  să fie recomandați, în conformitate cu normele stabilite, de a candida pe listele electorale ale partidului sau pentru diverse posturi în administrația publică locală sau centrală;
6.    să reprezinte partidul, pe baza mandatului încredințat, în raporturile cu instituțiile și organele de stat, cu alte partide și organizații din țară și din străinătate;
7.    să fie informați cu privire la activitatea organelor de conducere ale partidului, precum și a reprezentanților partidului în organele autorităților publice;
8.   să se adreseze organelor de conducere ierarhic superioare, inclusiv conducerii centrale a partidului, cu orice problemă de interes public sau personal, inclusiv când le sunt încălcate drepturile înscrise în Statut ori când se adoptă hotărâri care nu sunt în conformitate cu politica partidului;
9.      să beneficieze de protecția partidului și a organelor sale de conducere, față de atacurile injuste și presiunile politice, de orice fel;
10.  să participe la formele de pregătire politică organizate în cadrul partidului; 
11.  să fie consultați periodic în problemele politice, economice, sociale sau organizatorice fundamentale;
12.  să aibă inițiativă legislativă în Parlamentul Romaniei, inițiativă deliberativă în Consiliile locale și județene în condițiile legii, precum și inițiativă
politică și să propună examinarea acestor proiecte legislative în cadrul organizației din care fac parte;
13.  să folosească, în interesul muncii de partid, baza materială și logistică a partidului;
14. să demisioneze din funcțiile deținute în organele de conducere ale partidului sau din partid, ca act individual de voință, în orice moment, cu efect imediat


Secțiunea a 3-a

ÎNDATORIRILE MEMBRILOR

 

Articolul 14

Membrii PARTIDULUI S.O.S. RO. au următoarele îndatoriri:
1.să militeze necondiționat pentru independența, suveranitatea, indivizibilitatea, unitatea națională și integritatea Statului român, pentru ridicarea prestigiului României în lume;
2. să lupte, prin toate mijloacele legale, pentru afirmarea valorilor supreme în societatea românească, având în vedere că România este stat de drept, democratic și social, în care demnitatea omului, drepturile și libertățile cetățenești, libera dezvoltare a personalității umane, dreptatea și
pluralismul politic sunt garantate și aparate prin lege.
3. să militeze, cu întreaga lor capacitate, pentru promovarea principiilor și normelor înscrise în Programul și în Statutul PARTIDULUI S.O.S. RO, pentru aplicarea hotărârilor adoptate în toate forurile de conducere ale partidului;
4. să acționeze pentru unitatea PARTIDULUI S.O.S. RO, pentru eliminarea tendințelor de divizare, a cultului personalității și a altor manifestări care pot aduce prejudicii partidului;
5. să respecte disciplina de partid și caracterul confidențial al unor informații și documente de partid;
6. să dovedească, în întreaga lor activitate, corectitudine și moralitate, să nu aducă daune imaginii și prestigiului partidului;
7. să semnaleze deficiențele constatate în activitatea de partid și să propună soluții pentru eliminarea lor, să raporteze despre activitatea proprie desfășurată ca membru al partidului;
8. să promoveze poziția partidului în relațiile cu alte partide și organizații, precum și cu organele puterii și administrației publice;
9. să militeze pentru creșterea influenței partidului în societate și pentru atragerea de noi membri în rândurile acestuia;
10. să participe permanent la activitatea organelor conducătoare de partid din care fac parte și să îndeplinească în mod responsabil atribuțiile și sarcinile funcțiilor în care au fost aleși;
11. să participe la adunările de partid, precum și la alte manifestări cu profil politic, social și cultural la care sunt convocați;
12. să manifeste un comportament civilizat și să aibă o ținută corespunzătoare în familie și  societate;
13. să achite cotizația de membru al partidului și să contribuie la realizarea veniturilor necesare partidului;
14. să țină legătura permanentă cu biroul organizației de partid;
15. să militeze, cu întreaga lor capacitate, pentru promovarea ideologiei partidului în toate mediile sociale;

 

Secțiunea a 4-a

SANCȚIUNI DISCIPLINARE. PROCEDURI DE APLICARE

 

Articolul 15

Membrilor PARTIDULUI S.O.S.RO. care au săvârșit abateri de la prevederile Statutului, au nesocotit hotărârile adoptate sau care, prin activitatea lor, aduc prejudicii partidului, li se pot aplica, în funcție de gravitatea faptelor, următoarele sancțiuni disciplinare:
1. discutarea și atenționarea în adunarea generală a organizației de partid sau în organul de conducere din care fac parte; 
2. vot de blam; 
3. vot de blam cu avertisment;
4. suspendarea, eliberarea sau destituirea din funcția pe care o au pe linie de partid;
5. retragerea sprijinului politic pentru funcția deținută, membrilor partidului recomandați să îndeplinească funcții în administrația publică, organizații neguvernamentale, fundații, redacții, Parlamentul României și Parlamentul European, în situația în care aceștia aduc prejudicii imaginii Partidului S.O.S.RO.;
6.  excluderea din partid. Aplicarea sancțiunilor se face după o cercetare temeinică, concluziile prezentându-se în organizația sau în organul de conducere din care fac parte membrii de partid respectivi. Procedura de sancționare se declanșează din oficiu sau la cererea organelor ierarhic superioare.

 

Articolul 16

1. Sancțiunile prevăzute la articolul 15 punctele 1, 2 și 3 se hotărăsc de către Adunarea Generală a organizației din care face parte membrul de partid respectiv, cu votul majorității simple a acesteia sau de către organele locale, județene și centrale în care acesta a fost ales;
2. Suspendarea ori destituirea din funcția de conducere pe care o îndeplinește se face de către organul care l-a ales, cu votul majorității simple a acestuia;
3.  Retragerea sprijinului politic se hotărăște de către organul de conducere al partidului care l-a propus, cu votul majorității simple a acestuia;
4. Excluderea din partid se hotărăște de către Adunarea Generală din care face parte membrul de partid respectiv, de către organele de partid din care face parte sau de către organele de partid superioare, cu votul majorității membrilor. Toate excluderile unor membri ai partidului vor fi confirmate de organele ierarhic superioare;
5. Membrii PARTIDULUI S.O.S. RO. aleși în forurile de conducere superioare organizațiilor din care aceștia fac parte, nu pot fi sancționați sau destituiți decât de către organele în care au fost aleși sau de către forurile superioare acestora;
6. Hotărârea de sancționare poate fi contestată la organul de conducere ierarhic superior, Comisia Județeană de Arbitraj, Etică și Disciplină sau la Comisia Centrală de Arbitraj, Etică și Disciplină, în termen de 30 zile de la comunicare. Hotărârile de sancționare pot fi contestate și la Congresul partidului;
7. Ridicarea sancțiunilor prevăzute la art. 15 pct. 1, 2, 3, 4 si 5 se face de organizația sau organul de conducere de partid care a hotărât în cazul respectiv sau de un organ de conducere ierarhic superior al partidului, după împlinirea unui termen de cel puțin 6 luni și numai dacă împrejurările care au dus la aplicarea sancțiunii au dispărut;
8. Reprimirea în partid se face numai după împlinirea unui termen de cel puțin un an de la data hotărârii de excludere și numai dacă motivele și împrejurările care au dus la excludere au dispărut;


Secțiunea a 5-a

ÎNCETAREA SAU PIERDEREA CALITĂȚII DE MEMBRU AL PARTIDULUI

 

Articolul 17

1. Calitatea de membru al PARTIDULUI S.O.S.RO. încetează sau se pierde prin înscrierea în altă formațiune politică, prin demisie, excludere sau radierea partidului;
2. Demisia este o expresie a voinței liber exprimate de persoană în cauză;
3. Excluderea se hotărăște conform prevederilor articolului 16 alin. (4) si (5);
4. Radierea se face în cazurile de deces sau de pierdere a drepturilor electorale ori a cetățeniei române;
5. Dobândirea sau pierderea calității de membru al PARTIDULUI S.O.S.RO. nu creează privilegii sau restrângeri în exercitarea drepturilor cetățenești;

 

Sectiunea a 6-a

DEMOCRAȚIA DE PARTID

 

Articolul 18

1. La baza activității desfășurate de organele de conducere și de către organizațiile componente ale partidului stau Programul și Statutul PARTIDULUI S.O.S.RO, hotărârile organelor de conducere ierarhic superioare, precum și propriile hotărâri;
2.  În partid se promovează dialogul deschis și pot exista idei și opinii diferite, acestea manifestându-se numai în mod organizat în spiritul principiilor și normelor prevăzute în Programul și Statutul PARTIDULUI S.O.S.RO;
3. în cazul în care cel puțin 50% din numărul membrilor unei organizații de partid consideră necesară luarea în dezbatere a unor probleme a căror soluționare nu suportă amânare, organul de conducere respectiv are obligația de a convoca adunarea generală sau conferința extraordinară, în cel mult 30 zile;
4. Hotărârile se adoptă de organizațiile de partid statutar constituite sau de către organele de conducere ale acestora și se iau cu majoritatea voturilor celor prezenți. Hotărârile organelor ierarhic superioare de conducere ale partidului sunt obligatorii pentru organele de conducere și organizațiile de partid subordonate;
5. Toți membrii partidului și organele de conducere au obligația să acționeze pentru aplicarea în practică a hotărârilor adoptate;
6. Candidaturile pentru organele de conducere și pentru delegații la conferințele organizațiilor imediat superioare se propun și se aprobă de participanții la adunări, conferințe, congrese, iar candidaturile în nume personal se depun în scris înainte de data la care au loc adunările generale, conferințele sau congresele partidului;
7. Candidaturile trebuie analizate individual, în funcție de atașamentul și loialitatea pe care le-a dovedit candidatul față de partid, precum și de îndeplinirea criteriilor de perforrnanță prevăzute în Normele Metodologice de aplicare a Statutului PARTIDULUI S.O.S.RO;
8.La sfârșitul fiecărui an, organizațiile locale și județene vor întocmi caracterizări cu privire la activitatea desfășurată de membrii organelor de conducere și de cei aleși în consiliile locale, județene sau în Parlamentul României. Caracterizările vor trebui confirmate de organul ierarhic superior. Caracterizările membrilor Comitetului Național vor fi întocmite de către Biroul Executiv al județului din care fac parte și înaintate spre aprobare Comitetului Director, prin Departamentul Organizatoric și de Resurse Umane.
9.Organele de conducere ale partidului, de la toate nivelurile, sunt obligate să țină legătura permanentă cu membri și simpatizanții partidului, cu cetățeni din diferite domenii și sectoare ale activității economico-sociale, să-i consulte și să-i informeze periodic asupra activității desfășurate, a modului de rezolvare a problemelor ridicate;

 

Capitolul lll

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ ȘI ORGANELE DE CONDUCERE ALE PARTIDULUI S.O.S.RO

 

Secțiunea 1-a
PRINCIPII DE ORGANIZARE

 

Articolul 19

1) PARTIDUL S.O.S. RO este organizat și functionează conform legii, pe criteriul administrativ­-teritorial și are următoarea structură organizatorică:
a) Organizația de bază;
b) Organizația locală;
c) Organizația județeană și a Municipiului București;
2) Cetățenii români membri ai PARTIDULUI S.O.S. RO  rezidenți în alte state pot forma organizații de sine stătătoare, după principiul celor aflate în țară, cu precizarea că în fiecare țară își pot forma structuri organizatorice asemănătoare cu cele județene. Ele se subordonează direct organelor centrale de conducere ale partidului;
3) Organizațiile PARTIDULUI S.O.S. RO au autonomie în organizarea și desfășurarea activității lor politice, în spiritul Programului și Statutului.

 

Articolul 20

1.  Organele de conducere ale partidului, la toate nivelurile, sunt alese prin vot secret, cu majoritate simplă;
2. Organele de conducere ale partidului, la toate nivelurile, își desfășoară activitatea statutar în prezența majorității membrilor acestora;
3. Hotărârile organelor de conducere se adoptă cu votul majorității membrilor prezenți, dacă statutul nu prevede altfel;
4. Hotărârile adoptate sunt obligatorii, indiferent de poziția exprimată prin vot și de funcția ocupată în partid; hotărârile organelor de conducere ierarhic superioare sunt obligatorii pentru organele și organizațiile componente;
5. În organele de conducere ale partidului, la toate nivelurile, se asigură, pe cât posibil, reprezentarea diverselor categorii sociale și profesionale, cu condiția ca selectarea candidaților să se facă ținându-se seama de implicarea lor în înfăptuirea programului partidului și de criteriile de performanță stabilite de Comitetul Director prin Norme metodologice cât și de propriile hotărâri;
6. În organele de conducere ale partidului vor fi reprezentate, pe cât posibil, organizațiile componente, pe baza normelor de reprezentare;

7. Convocarea organelor de conducere ale partidului, precum și a membrilor, se poate realiza prin orice mijloace electronice sau fizice de natură să asigure dovada comunicării;

8. Ședințele organelor de conducere pot fi realizate atât în format fizic, cât și online, prin mijloace de comunicare la distanță, cu condiția asigurării dovezii votului exprimat de participanți;
9. Comunicarea actelor cu caracter individual sau colectiv emise de organele statutare se poate realiza prin orice mijloc de comunicare fizic sau electronic de natură să asigure dovada recepționării acestora.

 

Sectiunea a 2-a

ORGANIZAȚIA DE BAZĂ

 

Articolul 21

Organizația de bază cuprinde minim 3 membri și se constituie în cadrul blocurilor și cvartalelor de locuințe, al grupelor de case, în cartiere, sate, de regulă, pe raza secțiilor
de votare.

 

Articolul 22

1) Organul de conducere al organizației de bază este Adunarea Generală, iar între Adunările Generale este Biroul organizației. Acesta este ales o dată la 2 ani și este format din președinte, vicepreședinți și membri. Adunarea Generală alege delegații la conferința organizației, imediat superioare precum și candidații pentru organele de conducere ale acestora;

2) Organizațiile de bază, care au până la 10 membri, inclusiv, aleg un președinte si un vicepreședinte;
3) Adunarea generală a organizației de bază se convoacă trimestrial, sau ori de câte ori este nevoie, de către biroul acesteia sau la cererea a cel puțin o treime din numărul membrilor organizației;
4) Adunarea generala are următoarele atribuții:
   a) adoptă măsuri pentru cunoașterea și aplicarea prevederilor Statutului și Programului PARTIDULUI S.O.S. RO, a hotărârilor proprii și ale organelor ierarhic superioare;
     b) organizează dezbateri pe probleme de interes local și adoptă măsuri de organizare a unor acțiuni politice și sociale;
     c) adoptă măsuri pentru organizarea și desfășurarea campaniei electorale pe raza secției de votare sau a circumscripțiilor electorale;

 

Articolul 23

1. Biroul organizației de bază se întrunește lunar sau ori de câte ori este nevoie;
2. Biroul organizației de bază are următoarele atribuții:
 
a) se preocupă de creșterea numerică a organizației;
b) asigură coordonarea activității între adunările generale, ține evidența membrilor și răspunde de încasarea cotizației;
c) urmărește ducerea la îndeplinire a hotărârilor adunărilor generale și ale organelor ierarhic superioare și prezintă informări, trimestrial, asupra activității desfășurate;

 

Secțiunea a 3-a

ORGANIZAȚIA LOCALĂ

 

Articolul 24

1. Organizațiile locale cuprind toate organizațiile de bază de la nivelul comunelor, orașelor și municipiilor, respectiv, la nivelul sectoarelor Municipiului București;
2. În cadrul organizațiilor locale se pot organiza structuri ale partidului pentru soluționarea problemelor specifice unei anumite categorii socio-profesionale, dar numai cu aprobarea comitetelor județene sau a Comitetului Director al PARTIDULUI S.O.S.RO., după caz;

 

Articolul 25

Organizațiile comunale, orășenești și municipale, de pe teritoriul unui județ, alcătuiesc organizația județeană. Organizațiile constituite la nivelul sectoarelor formează organizația municipiului București.

 Articolul 26

Organele de conducere ale organizației locale sunt adunarea generală sau conferintă, iar între acestea, comitetul organizației respective și biroul executiv.

 

Articolul 27

1) Adunarea Generală sau Conferința se convoacă, de regulă, o dată la 2 ani. Se pot convoca, în mod excepțional, adunări generale sau conferințe extraordinare;
2) Adunarea generală sau Conferința are următoarele atribuții:
1. Analizează activitatea desfășurată de Comitetele și Birourile organizațiilor de la adunarea generală sau conferința precedentă și aprobă programul de activitate
pentru perioada viitoare;
2. Hotărăște asupra cailor și metodelor ce urmează a fi folosite pentru aplicarea și îndeplinirea hotărârilor organelor de conducere superioare;
3. alege și revocă membrii Comitetului organizației respective;
4. alege delegații la Conferința organizației județene, respectiv a organizației Municipiului București și desemnează candidații pentru organele de conducere ale acestora;
5. Propune revocarea din funcțiile de conducere a membrilor de partid pe care i-a recomandat pentru a fi aleși în organele de conducere ale organizațiilor județene, respectiv a Municipiului București;
6. aprobă bugetul propriu de venituri și cheltuieli și validează execuția acestuia;
7. adoptă măsuri în vederea cunoașterii de către membrii de partid a Statutului și Programului Politic al PARTIDULUI S.O.S.RO. și a hotărârilor organelor de partid ierarhic superioare;
8. elaborează și adoptă poziții în legătură cu aspectele esențiale ale dezvoltării economice, sociale și culturale ale localităților respective, ale modernizării infrastructurii, ale celorlalte aspecte ale vieții comunităților respective;


Articolul 28

1. Organul de conducere între două adunări generale sau conferințe este Comitetul organizației respective sau Biroul executiv;
2. Comitetul se întrunește trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, în ședință plenară; 
3. Comitetele organizațiilor locale și județene au următoarele atribuții principale
4.
          a) adoptă măsuri pentru îndeplinirea prevederilor Statutului, Programului PARTIDULUI S.O.S. RO, a hotărârilor proprii, precum și a organelor superioare de conducere ale partidului;
b) conduc activitatea de partid în perioada dintre două adunări generale sau conferințe
c) analizează activitatea biroului executiv și stabilesc măsuri pentru desfășurarea corespunzătoare a acesteia;
d) analizează și sprijină activitatea organizațiilor din subordine în soluționarea problemelor curente;
e) pot elibera și coopta noi membri în comitet și în biroul executiv, în scopul îmbunătățirii activității organelor respective de
conducere;
 f) stabilesc norma de reprezentare pentru alegerea delegaților la conferință
 g) organizează cercuri de studii și dezbateri privind principalele domenii ale activității; 
inițiază diferite forme de activități pentru popularizarea pozițiilor partidului în probleme de interes general sau local; organizează, din proprie
inițiativă sau la solicitarea organelor de partid ierarhic superioare, sondaje de opinie, prelucrează rezultatele acestora și le transmit operativ organelor de conducere ale partidului competente să ia decizii;
h) alege și revocă, prin vot secret, deschis sau nominal, biroul executiv, format din președinte, vicepreședinți, trezorier și membri;
 
Articolul 29
1. Biroul Executiv al Comitetului organizației locale, respectiv județene se întrunește lunar sau ori de câte ori este nevoie;
2. Biroul Executiv al Comitetului organizației locale, respectiv județene are următoarele atribuții:
 a) coordonează activitatea curentă a organizației locale, respectiv județene între ședințele Comitetului organizației respective;
 b) elaborează studii, analize, programe și proiecte de hotărâri pe care le supune aprobării Comitetului;
 c) urmărește îndeplinirea programelor și hotărârilor proprii, a celor adoptate de Comitetul organizației locale, precum
și ale organelor ierarhic superioare;
 d) organizează, de regulă, lunar sau trimestrial, întâlniri de lucru cu președinții și secretarii organizațiilor locale și
analizează modul de îndeplinire a hotărârilor adoptate;
e) asigură legătura cu Biroul Executiv al Comitetului județean sau al municipiului București al PARTIDULUI S.O.S.RO.;
f) organizează relațiile cu publicul, acordă asistență pe diferite probleme cetățenești;
g) centralizează contribuțiile financiare și urmărește modul de încasare a acestora la nivelul organizațiilor locale; gestionează
fondurile obținute și se preocupă de atragerea altor mijloace de susținere financiară pentru activitatea partidului, în conformitate cu prevederile legale; gestionează patrimoniul organizației respective;
h) confirmă primirea în partid;   
 i) propune candidații partidului pentru funcțiile de primar, viceprimar și consilieri în alegerile locale;
 j) ține evidența membrilor de partid ai organizației locale și comunică organizației județene sau a Municipiului București datele
necesare cu privire la evidența acestora;
              k) coordonează activitatea reprezentanților partidului în organismele administrației publice locale;
               l) organizează reuniuni educative sau de informare pentru membrii și simpatizanții partidului, precum și întâlniri cu cetățenii;
             m) se preocupă de atragerea în partid a unor noi membri, ținând seama de criteriile ce stau la baza primirii în partid;
          n) conduce campania electorală la nivel de comună, oraș, municipiu sau sector, susține acțiunile și manifestările organizate de partid pe timpul campaniei electorale;
3. Organizațiile locale, respectiv județene în care a fost ales numai biroul executiv, din motive statutare, acesta preia toate atribuțiile comitetului conform Statutului PARTIDULUI S.O.S.RO.

 

Secțiunea a 4-a

ORGANIZAȚIA JUDEȚEANĂ ȘI ORGANIZAȚIA MUNICIPIULUI BUCUREȘTI

Articolul 30

Organizația județeană cuprinde toate organizațiile locale ale partidului de pe teritoriul unui județ sau ale Municipiului București.

 

Articolul 31

1. Organul de conducere al organizației județene sau al Municipiului București este Conferința, care, de regulă, are loc o dată la doi ani, iar între conferințe, întreaga activitate este condusă de Comitetul ales și Biroul său executiv; 

2. Comitetele județene sau al municipiului București pot convoca conferința extraordinară a organizației la propunerea biroului executiv sau a cel puțin 1/3 (o treime) din
numărul membrilor săi;

3. Conferința organizației județene se constituie din delegați aleși de organizațiile locale componente, iar cea a Municipiului București din delegații aleși de Adunările Generale sau Conferințele organizațiilor de la nivelul sectoarelor, pe baza normei de reprezentare stabilite de Comitetul organizației județene sau, după caz, a Municipiului București.

 

Articolul 32

Conferința organizației județene sau a Municipiului București are următoarele atribuții principale:

a) analizează și hotărăște asupra activității desfășurate de Comitetul organizației județene sau
al Municipiului București de la Conferința precedentă;

b) aprobă programul de activitate pentru perioada următoare și adoptă hotărâri pentru eficientizarea activității de partid;

c) adoptă hotărâri pentru realizarea Programului politic al partidului și a respectării Statutului PARTIDULUI S.O.S.RO de catre organizațiile componente;

d) alege membrii Comitetului Județean sau ai Municipiului București, ai Comisiei județene de Arbitraj, Etică și Disciplină, precum și ai Comisiei județene de Revizie și Control Financiar, delegații la Congres și candidații pentru organele centrale de conducere ale partidului;

e) analizează activitatea de realizare, pe plan județean, respectiv a Municipiului București, a obiectivelor cuprinse în Programul Politic al partidului și a hotărârilor proprii și ale organelor de conducere, la nivel național;
f) adoptă poziții, pe baza studiilor și analizelor proprii, asupra problemelor ce formează obiectul unor inițiative și decizii ale autorităților administrației publice județene sau ale Municipiului București.

 

Articolul 33

Comitetul județean, respectiv al Municipiului București, se întrunește trimestrial, sau ori de câte ori este nevoie, în ședințe plenare.

 

Articolul 34

Comitetul județean și al Municipiului București are urrmătoarele atribuții:
a. conduce, organizează și îndrumă activitatea de partid la nivelul județului, respectiv al Municipiului București, în intervalul dintre conferințe;
b. alege biroul executiv, pe funcții;
c. adoptă măsuri pentru aplicarea hotărârilor stabilite de conferința județeană, respectiv a Municipiului București, iau măsuri pentru traducerea în viață a hotărârilor proprii și ale organelor centrale ale partidului;
d. soluționează contestațiile împotriva hotărârilor luate în adunările generale sau conferințele organizațiilor locale, precum și de birourile acestora;
e. propune Biroului Executiv Central candidaturi pentru alegerile parlamentare și europarlamentare;
f. coordonează și analizează activitatea politică a reprezentanților PARTIDULUI S.O.S.RO în Consiliul Județean sau al Municipiului București, precum și a senatorilor și deputaților membri ai organizațiilor județene sau ai Municipiului București;
g. aprobă bugetul de venituri și cheltuieli, pentru anul în curs, și execuția bugetară, pentru anul precedent;
h. dezvoltă contacte și raporturi de colaborare, pe baza unor convergențe de interese ale organizațiilor județene sau a Municipiului București cu organizațiile similare ale altor partide și informează organul ierarhic superior.

 

Articolul 35

1. Biroul Executiv al Comitetului organizației județene și al Municipiului București sunt alcătuite din președinte, prim-vicepreședinte, vicepreședinți, secretari, trezorier și membri.
2. Biroul executiv se întrunește bilunar sau ori de câte ori este nevoie.

 

Articolul 36

Biroul Executiv al Comitetului organizației județene și al Municipiului București, are următoarele atribuții:
a) coordonează activitatea organizației județene sau a Municipiului București între Plenarele Comitetului;
b) elaborează programe și proiecte de hotărâri, pe care le supune aprobării comitetului;
c) stabilește, după caz, structura organizațiilor locale în funcție de mărimea organizației și de volumul
activității acesteia;
d) exercită controlul asupra modului în care organele și organizațiile locale analizează modalitățile de ducere la îndeplinire a sarcinilor politice ce le revin din hotărârile proprii și din hotărârile organelor ierarhic superioare;
e) desemnează candidații pentru primari, consilieri locali și județeni, președinți ai Consiliilor județene, deputați și senatori. Aprobă listele candidaților la alegerile locale, pe baza propunerilor făcute de Birourile organizațiilor locale;
f) sprijină apariția și difuzarea presei locale și centrale a partidului;
g) asigură informarea operativă a organizațiilor locale;
h) asigură legătura permanentă cu Biroul Executiv Central, informând sistematic asupra problemelor curente ale muncii de partid, asupra situației sociale și politice locale, și atunci când e cazul, asupra măsurilor ce trebuie luate;
i) organizează sondaje de opinie, din proprie inițiativă sau la cererea Biroului Executiv Central; prelucrează rezultatele acestora și le transmite operativ organelor competente;
j) administrează patrimoniul organizației;
k) asigură legătura cu organizațiile altor partide sau formațiuni politice, cu sindicatele și patronatele, precum și cu organizațiile non guvemamentale;
l) solicită Biroului Executiv Central avizul pentru candidații la funcțiile de președinte al Comitetului Județean și primari ai Primăriilor reședință de județ și pentru Municipiul București;
m) ține evidența membrilor organizațiilor județene și a Municipiului București;
n) soluționează contestațiile formulate în legătură cu cererile de primire in partid;
o) validează rezultatele alegerilor în organizațiile subordonate;
p) organizează și conduc campaniile electorale pe plan județean;
r) elaborează comunicate de presă și organizează conferințe de presă la nivelul județului și al Municipiului București;
s) stabilește norma de reprezentare la conferințele ordinare ale organizațiilor județene și a Municipiului București;

 

Secțiunea a 5-a

COMISIA JUDEȚEANĂ DE ARBITRAJ, ETICĂ ȘI DISCIPLINĂ

 

Articolul 37

Comisia Județeană de Arbitraj, Etică și Disciplină este organul de jurisdicție ales de Conferințele județene și a Municipiului București, care își exercită atribuțiile în baza Regulamentului de funcționare al Comisiei Centrale de Arbitraj, Etică și Disciplină și are următoarele atribuții:

a) cercetează reclamațiile și sesizările îndreptate împotriva membrilor organizației respective, precum și contestațiile privind sancțiunile;
b) cercetează diferendele dintre membrii partidului sau dintre aceștia și conducerile organizațiilor partidului, precum și conflictele dintre organele de conducere și soluționează contestațiile formulate împotriva hotărârilor pronunțate de Biroul Executiv;
c) supraveghează aplicarea și respectarea Programului și Statutului de către membrii partidului sau de către organizațiile de bază, locale și teritoriale, autosesizându-se de fiecare dată când constată vreo încălcare a acestora;
d) comisia Județeană de Arbitraj, Etică și Disciplină este compusă din președinte, vicepreședinte, secretar și membri și se întrunește semestrial sau ori de câte ori este nevoie;
e) comisia Județeană de Arbitraj, Etică și Disciplină prezintă Conferințelor județene și a Municipiului București rapoarte de activitate. Prezintă informări Comitetelor județene și al Municipiului București, din proprie inițiativă sau la cererea acestora;
f) membri de partid aleși în Comisia Județeană de Arbitraj, Etică și Disciplină nu pot face parte din Comitetul organizației județene și al Municipiului București și nici din Comisia Județeană de Revizie și Control Financiar;

 

Secțiunea a 6-a

COMISIA JUDEȚEANĂ DE REVIZIE ȘI CONTROL FINANCIAR

 

Articolul 38

1. Comisia Județeană și a Municipiului București de Revizie și Control Financiar verifică activitatea financiar-contabilă și de gestionare a patrimoniului organizațiilor din teritoriul lor de competență;
2. Comisia Județeană de Revizie și Control Financiar și a Municipiului București este compusă din președinte, vicepreședinte, secretar și membri. Comisia își desfășoară activitatea pe baza Regulamentului propriu de activitate;
3. Comisia Județeană de Revizie și Control Financiar și a Municipiului București prezintă Conferințelor județene sau Conferinței Municipiului București rapoarte de activitate, iar Comitetelor județene și a Municipiului București, din proprie inițiativă sau la cererea acestora, informări;
4. Persoanele alese în Comisia Județeană de Revizie și Control Financiar nu pot face parte din Comitetul organizației județene și al Municipiului București și nici din Comisia de Arbitraj, Etică și Disciplină;

 

Capitolul IV

ORGANUL
SUPREM ȘI ORGANELE CENTRALE DE CONDUCERE

Secțiunea 1-a

CONGRESUL PARTIDULUI S.O.S.ROMÂNIA

Articolul 39

1. Organul suprem de conducere al partidului este Congresul, care se constituie din delegații aleși de către conferințele organizațiilor județene și cea a Municipiului București.
2. Numărul delegaților la Congres se stabilește pe baza normei de reprezentare aprobate de Comitetul Director al PARTIDULUI S.O.S. RO.

3. Congresul se convoacă o data la 4 ani.

4. Pentru desfășurarea statutară a Congresului este necesară prezența a cel putin 2/3 (două treimi) din numărul delegaților cu drept de vot. În cazul în care acest cvorum nu este întrunit, se stabilește o nouă dată la care-și va desfășura lucrările, indiferent de numărul delegaților prezenți.

 

Articolul 40

1. Între congrese, se pot convoca, din inițiativa Comitetului Național sau la cererea majorității simple a organizațiilor județene de partid și a organizației Municipiului București, Congrese Extraordinare, care au aceleași atribuții ca și congresul ordinar;
2. Delegații la congrese sunt aleși, prin vot secret, de Conferințele județene pentru Congresul ordinar sau de Plenarele Comitetelor județene.

 

Articolul 41

1.  La lucrările congresului PARTIDULUI S.O.S. RO pot participa, ca invitați, personalități proeminente ale vieții politice, economice, academice, universitare, științifice, culturale, juridice, artistice, sportive și din alte domenii. Pot fi invitați, reprezentanți ai ambasadelor din Romania și ai altor partide din țară și strainatate.
2.     Lista invitaților este stabilită de Biroul Executiv Central. Invitații audiază lucrările, pot lua cuvântul, dar nu votează.

 

Articolul 42
Congresul PARTIDULUI S.O.S. RO are următoarele atribuții:
a) analizează activitatea partidului și a organelor sale centrale de conducere, respectiv a Comitetului Național, a Comisiei Centrale de Arbitraj,
Etică și Disciplină și a Comisiei Centrale de Revizie și Control Financiar;
b) stabilește orientările, strategia și tactica partidului pentru perioada dintre două Congrese;
c) aprobă regulile generale de constituire și utilizare a patrimoniului și a fondurilor financiare ale partidului;
d) alege, prin vot secret, președintele PARTIDULUI S.O.S.ROMÂNIA;
e) stabilește componenta numerică și alege, prin vot secret, Comitetul Național, Comisia Centrală de Arbitraj, Etică și Disciplină și Comisia Centrală de Revizie și Control Financiar;
f) soluționează contestațiile împotriva hotărârilor luate de Comitetul Național sau de Biroul Executiv Central, de Comisia Centrală de Arbitraj, Etică și Disciplină și de Comisia Centrală de Revizie și Control Financiar sau a altor organe din subordine și hotărăște, la cererea celor interesați, asupra sancțiunilor de excludere din partid a unor membri;
g) hotărăște, prin votul majorității delegaților, asupra modalității de reorganizare a partidului, referitoare la fuziunea prin comasare sau absorbție cu alte partide, precum și dizolvarea partidului.

 

Sectiunea a 2-a
COMITETUL NAȚIONAL

 

Articolul 43

Comitetul Național al PARTIDULUI S.O.S. RO este organul de conducere al partidului în intervalul dintre două Congrese.
 

Articolul 44

1.Comitetul Național al PARTIDULUI S.O.S.RO. este ales pentru o perioada de 4 ani.
2. Comitetul Național se întrunește semestrial sau ori de câte ori este nevoie, în ședinte plenare.
3. Comitetul Național se convoacă în plenare ordinare sau extraordinare, de Biroul Executiv Central sau de Comitetul Director.
4. Comitetul Național poate fi convocat în ședinta plenară extraordinară și la solicitarea a cel puțin o treime din numărul membrilor săi sau a organizațiilor județene.
 
Articolul 45
Comitetul Național al PARTIDULUI S.O.S. RO are următoarele atribuții:
1. Convoacă congresele partidului și stabilește norma de reprezentare pentru alegerea delegaților;
2. Modifică și completează prin hotărâre Statutul PARTIDULUI S.O.S. RO, inclusiv denumirea, semnul electoral, imnul partidului sau drapelul partidului;
3. Modifică și completează Programul Politic al partidului;
4. Adoptă, pe baza strategiei dezvoltării economice și sociale a țării, Programul de guvernare al partidului;
5. Adoptă regulamente și norme referitoare la activitatea partidului;
6. Analizează activitatea Comitetului Director și a biroului Executiv Central și stabilește măsurile corespunzătoare;
7. Desemnează candidații partidului pentru funcția de prim-ministru și pentru funcția de președinte al Romaniei;
8. Stabilește componența numerică și alege prin vot Comitetul Director și Biroul Executiv Central, pe funcții;
9. Elibereaza din funcție pe unii membri ai Comitetului Național, ai Comitetului Director și ai Biroului Executiv Central, ai Comisiei Centrale de Arbitraj, Etică și Disciplină, precum și ai Comisiei Centrale de Revizie și Control Financiar și poate alege noi membri în aceste organe ale partidului;
10. Aprobă Programul anual de activitate, bugetul de venituri și cheltuieli și execuția bugetară;
11. Hotărăște în privința alianțelor politice cu alte partide, sau alte forme de asociere.
12. Alege președintele de onoare al partidului, dacă este cazul.

 

Sectiunea a 3-a
COMITETUL DIRECTOR

Articolul 46

1. Comitetul Director al partidului se întrunește, de regulă, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie;

2. Comitetul Director este compus din membrii Biroului Executiv Central, secretari ai Comitetului Director, președintii organizațiilor județene și a Municipiului București, ai organizațiilor de tineret și femei și alți membri;

3. Președinții Comitetelor județene și al Municipiului București, președintele organizației de Tineret a partidului și președinta Organizației de Femei a partidului sunt membri de drept ai Comitetului Național al PARTIDULUI S.O.S.RO. și ai Comitetului Director, cu condiția ca ei să fie confirmați de Comitetul Director. Retragerea sau eliberarea din funcția de membru al Comitetului Director presupune eliberarea automată și din funcția de președinte al organizației județene, de tineret sau femei.

 

Articolul 47

Comitetul Director are următoarele atribuții:

 

a) conduce activitatea partidului între plenarele Comitetului Național;

b) elaborează norme de aplicare a hotărârilor Congresului și ale Comitetului Național precum și proiecte de hotărâri;

c) îndrumă și controlează activitatea Comitetelor județene și a Municipiului București; 

d) aprobă strategia electorală a PARTIDULUI S.O.S.RO. pentru alegerile locale, parlamentare și prezidențiale;

e) examinează oportunitatea alianțelor politice, electorale, parlamentare și de guvernare și prezintă concluziile sale în plenarele Comitetului Național;

f) hotărăște asupra organizării și funcționării departamentelor Comitetului Director;
g) adoptă Regulamentele de organizare și funcționare a organismelor partidului;
h) verifiă respectarea prevederilor Statutului privind desfășurarea Conferințelor județene și a Municipiului București; stabilește norme privind numărul și structura comitetelor și birourilor organizațiilor de bază, locale și validează hotărârile comitetelor județene și a Municipiului București, ale Organizației de Tineret și ale Organizației de Femei;
i) stabilește strategia partidului cu privire la relațiile externe și aderarea sau ieșirea din organismele internaționale; 
j) alege secretarii executivi, trezorierul și mandatarul financiar și stabilește atribuțiile acestora; 
k) informează Comitetul Național asupra activității desfășurate;
l) aprobă normele metodologice de aplicare a Statutului PARTIDULUI S.O.S.RO;

 

Secțiunea a 4-a
BIROUL EXECUTIV CENTRAL

 

Articolul 49

1. Biroul Executiv Central se întrunește, de regulă, bilunar sau ori de câte ori este nevoie.
2. Biroul Executiv Central se compune din președintele partidului, prim-vicepreședinte, secretar general, vicepreședinti și membri.

3. Secretarul general se află în subordinea prim-vicepreședintelui și președintelui. Prim-vicepreședintele, secretarul general, vicepreședinții și membrii se subordonează Președintelui Partidului.

 

Articolul 50

Biroul Executiv Central are următoarele atribuții:

a) organizează și conduce activitatea curentă a partidului,între plenarele Comitetului Național și între ședintele Comitetului Director al PARTIDULUI S.O.S.RO. ;

b) coordonează activitatea Comitetelor Județene și al Municipiului București ale organizațiilor de femei și de tineret;

c) încheie acorduri, convenții, înțelegeri cu alte partide și formațiuni politice pe baza hotărârilor Comitetului Național;

d) elaborează proiectele programelor de măsuri pentru pregătirea și desfășurarea campaniilor electorale;

e) adoptă structura, numărul de posturi și nivelul de salarizare pentru aparatul retribuit al partidului, precum și încadrarea pe funcții a acestuia;

f) confirmă în funcție persoanele care asigură conducerea instituțiilor și unităților partidului;

g) examinează și aprobă propunerile organizațiilor locale și teritoriale ale partidului referitoare la bugetele locale ale partidului;
h) exercită drepturile și obligațiile partidului ca persoană juridică;
i) coordonează activitatea organizației de tineret, a organizației de femei și a organizației de pensionari;
j) informează Comitetul Director și Comitetul Național asupra activității desfășurate;
k) confirmă listele de candidați pentru alegerile locale și județene și stabilește candidații pentru alegerile parlamentare și europarlamentare;

 

Secțiunea a 5-a
PREȘEDINTELE PARTIDULUI

 

Articolul 51

1.      Președintele coordonează activitatea generală a partidului S.O.S.RO.;
2.      Președintele partidului este și președintele Comitetului Național, Comitetului Director și al Biroului Executiv Central și coordonează activitatea acestora.
3.  În situații excepționale, atribuțiile președintelui partidului se preiau de către prim-vicepreședinte sau, în mod excepțional, de către un vicepreședinte, prin hotărâre a Biroului Executiv Central, dar numai până la următoarea plenară a Comitetului Național al partidului S.O.S.RO.
4.      Președintele reprezintă partidul în relațiile cu autoritățile publice centrale, precum și cu alte partide din țară sau străinătate.
5.      Președintele reprezintă partidul S.O.S.RO. la congres și întâlniri internaționale la care este invitat.

 

Articolul 52

Pentru o mai mare flexibilitate si operativitate în procesul de conducere, președintele poate numi consilieri ai președintelui la nivel central sau zonal.

Secțiunea a 6-a


COMISIA CENTRALA DE ARBITRAJ, ETICA SI DISCIPLINA

 

Articolul 53

1. Comisia Centrală de Arbitraj, Etică și Disciplină este organul de jurisdicție ales de Congresul PARTIDULUI S.O.S.RO. pentru un mandat de 4 ani și se întrunește, de regulă, semestrial sau ori de câte ori este nevoie. În caz de descompletare a Comisiei, alegerea noilor membri va fi făcută de Comitetul Național;
2. Comisia Centrală de Arbitraj, Etică și Disciplină acționează în conformitate cu Legea partidelor politice pentru dezvoltarea și întărirea democrației de partid și urmărește respectarea principiilor și normelor cuprinse în Programul și Statutul partidului și își exercită atribuțiile în baza Regulamentului propriu de funcționare, aprobat de Comitetul Director;
3. Îndrumă activitatea comisiilor județene și a Municipiului București de Arbitraj, Etică și Disciplină.

 

Articolul 54

Comisia Centrală de Arbitraj, Etică și Disciplină are următoarele atribuții:
1. Cercetează cererile, reclamațiile și sesizările îndreptate împotriva membrilor Comitetului Național;
2. Cercetează conflictele nesoluționate la nivelul organizațiilor, dar și între membrii de partid și organele de conducere ale organizațiilor.
3. Soluționează contesțatiile formulate împotriva hotărârilor organelor centrale ale PARTIDULUI S.O.S.RO.
4. Analizează periodic, activitatea desfășurată de comisiile județene și a Municipiului București de Arbitraj, Etică și Disciplină.
5. Analizează cazurile de încălcare a prevederilor Statutului, a Regulamentelor, Normelor și Instrucțiunilor.
6. Elaborează Regulamentul propriu de funcționare, pe care îl supune spre aprobare Comitetului Director. Elaborează documente orientative în sprijinul comisiilor similare din teritoriu. Difuzează acestora Regulamentul propriu de funcționare.
7. Raportează Congresului despre activitatea sa și informează Comitetul Național, Comitetul Director și la cerere, Biroul Executiv Central, la cererea acestora, cu privire la modalitățile de rezolvare a obiectivelor stabilite prin programele de activitate proprie, dar și asupra cazurilor pe care le are în cercetare.

 

Articolul 55

Membri C.C.A.E.D. participă, de drept, la plenarele Comitetului Național, iar președintele participă, de drept, la ședințele Comitetului Director și ale Biroului Executiv Central.

 

Articolul 56

Membrii Comisiei Centrale de Arbitraj, Etică și Disciplină nu pot face parte din Comitetul Național și nici din Comisia Centrală de Revizie și Control Financiar.

 

Articolul 57

Concluziile C.C.A.E.D. vor fi prezentate, spre soluționare, Președintelui partidului, care are obligația de a le înainta organelor centrale de conducere ale partidului pentru aplicarea lor. Comitetul Național poate să hotărască și altfel decât a concluzionat C.C.A.E.D.

 

Secțiunea a 7-a
COMISIA CENTRALĂ DE REVIZIE ȘI CONTROL FINANCIAR

 

Articolul 58

1. Comisia Centrală de Revizie și Control Financiar este organul care verifică întreaga activitate financiară a partidului și este aleasă de Congresul PARTIDULUI S.O.S.ROMÂNIA pentru un mandat de 4 ani. Se întrunește de regulă semestrial sau ori de câte ori este nevoie. În caz de descompletare a comisiei, alegerea noilor membri va fi făcută de Comitetul Național.
2. Comisia Centrală de Revizie și Control Financiar acționează în conformitate cu prevederile legii partidelor politice, a legii finanțării partidelor politice și a tuturor actelor normative care reglementează finațarea partidelor politice în vederea realizării corecte a veniturilor și cheltuielilor partidului.
3. Pentru dezvoltarea și întărirea democrației de partid urmărește respectarea principiilor și normelor cuprinse în Programul și Statutul PARTIDULUI S.O.S.ROMÂNIA și își exercită atribuțiile în baza Regulamentului propriu de funcționare, aprobat de Comitetul Director.
4. La nivelul județelor și al Municipiului București vor funcționa Comisii Județene de Revizie și Control Financiar.

 

Articolul 59

Comisia Centrală de Revizie și Control Financiar are următoarele atribuții:
1.      elaborează regulamentul de funcționare pe care îl supune spre aprobare Comitetului Director, precum și documentele orientative în sprijinul comisiilor similare din teritoriu;
2.      verifică anual sau ori de câte ori este nevoie, din proprie inițiativă sau ca urmare a reclamațiilor și sesizărilor primite, patrimoniul partidului, modul de executare a bugetului de venituri și cheltuieli în conformitate cu normele și instrucțiunile aprobate, precum și cu legislația în vigoare.
3.      cercetează sesizările referitoare la abaterile de natură financiar-contabilă, iar concluziile și propunerile le prezintă Biroului Executiv Central sau Comitetul Director.
4.      prezintă rapoarte de activitate Congresului și informează periodic Comitetul Național, Comitetul Director și, la cerere, Biroul Executiv Central privind constatările făcute și măsurile întreprinse.
5.      Concluziile CCRCF vor fi prezentate, spre soluționare, președintelui partidului, care are obligația de a le înainta spre aprobare Biroului Executiv Central, Comitetului Director și Comitetului Național.

 

Articolul 60

Membri C.C R.C.F. participă, de drept, la plenarele Comitetului Național, iar președintele participă, de drept, la ședintele Comitetului Director și al Biroului Executiv Central.

 

Articolul 61

Membrii Comisiei Centrale de Revizie si Control Financiar nu pot face parte din Comitetul Național și nici din Comisia Centrală de Arbitraj, Etică și Disciplină.

 

Capitolul V

PROCEDURA
DE ALEGERE A ORGANELOR DE CONDUCERE ALE PARTIDULUI S.O.S.ROMANIA

 

Secțiunea 1-a
LA NIVELUL COMUNELOR, ORAȘELOR, MUNICIPIILOR ȘI SECTOARELOR MUNICIPIULUI
BUCUREȘTI

Articolul 62

1.  În vederea alegerii organelor de conducere ale organizațiilor de bază, locale și județene, adunarea generală sau conferința organizațiilor respective, desemnează prin vot, dintre membrii săi, o comisie de propuneri alcătuită din 3-5 membri, dintre care, unul va fi ales președinte
al comisiei.
2.     Comisia va centraliza propunerile adunării generale sau, după caz, conferinței, candidații pe funcții, conform structurii Biroului sau Comitetului care a fost stabilită în funcție de mărimea organizației respective.
3.  Propunerile înscrise nominal pe buletinul de vot sunt supuse aprobării adunării generale sau conferinței și se adoptă, prin vot secret, de majoritatea membrilor prezenți.

 

Articolul 63

În vederea realizării unei legături reale între organizații, pe verticală, președinții organizațiilor din subordine fac parte automat din organul colectiv de conducere aflat pe treapta ierarhică imediat superioară. Nealegerea prin vot în organul de conducere imediat superior este interpretată ca o neconfirmare a sa pe funcție și atrage după sine, eliberarea sa din funcția de președinte al organizației respective.

Secțiunea a 2-a

LA NIVELUL JUDEȚELOR ȘI AL MUNICIPIULUI BUCURESTI

 

Articolul 64

1. În vederea alegerii Comitetului organizației județene și al Municipiului București, precum și a Comisiei de Arbitraj, Etică și Disciplină și a Comisiei de Revizie și Control Financiar, Conferința organizației județene și a Municipiului București stabilește numărul membrilor acestora și desemnează prin vot o comisie de propuneri, formată din 5-7 membri, care își alege dintre ei președintele.
2. Comisia de propuneri reține propunerile nominate de candidați pentru Comitetul Județean și al Municipiului București, Comisia Județeană de Arbitraj, Etică și Disciplină și Comisia Județeană de Revizie și Control Financiar.
3. Propunerile, înscrise nominal pe buletine de vot, sunt aprobate prin vot secret.

 

Articolul 65

1. Numărul membrilor Biroului Executiv al Comitetului organizației județene și al Municipiului București se stabilește de Biroul Executiv Central al PARTIDULUI S.O.S.ROMÂNIA.
2. Candidații la funcția de președinte la nivelul tuturor organizațiilor trebuie să prezinte programe politice, economice și strategice care să ducă la creșterea cantitativă și calitativă a muncii de partid și a rezultatelor acesteia.

Secțiunea a 3-a


LA NIVEL NAȚIONAL

Articolul 66

1. Alegerea Comitetului Național al PARTIDULUI S.O.S.RO., a Comisiei Centrale de Arbitraj, Etică și Disciplină și a Comisiei Centrale de Revizie și Control Financiar se face de către Congresul partidului.
2. Comisia de propuneri reține candidaturile pentru Președintele PARTIDULUl S.O.S. ROMÂNIA pentru Comitetul Național, pentru Comisia Centrală de Arbitraj, Etică și Disciplină și pentru Comisia Centrală de Revizie și Control Financiar, cu reprezentarea tuturor organizațiilor județene și a Municipiului București, pe baza propunerilor de candidați desemnați de conferințele județene și de cea a Municipiului București, precum și de Congres cu respectarea art. 18 alin. 6, 7, 8.
3. Propunerile de candidați se trec pe buletinele de vot și se supun aprobării Congresului.

 

Articolul 67

1.      Comitetul Național ales, iîn prima sa Plenară, stabilește numărul membrilor Biroului Executiv Central și Comitetului Director și alege
aceste organe prin vot secret sau deschis.
2.   Pentru funcția de președinte candidații trebuie să îndeplinească condițiile art. 18 alin. 6, 7, 8 coroborate cu un pachet de programe pentru conducerea politică, economică și strategică a partidului.
3.    Candidaturile nominale se aprobă cu votul majorității membrilor prezenți.

 

Sectiunea a 4-a


COMISIILE DE VALIDARE

 

Articolul 68

1. În vederea verificării modului de respectare a normelor statutare cu privire la alegerea delegaților la Conferințele organizațiilor județene sau la Congresul PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA se constituie comisii de validare la nivelul conferințelor, respectiv al Congresului, alcătuite după cum urmează:

      a. la comune și orașe din 3 membri;
      b. la municipii și sectoarele Municipiului București din 3 membri;
      c. la județe și Municipiul București din 5 membri;
      d. la Congres din 7 membri;
2. Membrii Comisiei de Validare sunt aleși dintre delegații la conferințele respective, după caz, la Congresul partidului S.O.S ROMÂNIA și își
aleg din rândul lor un președinte;
3. Comisia de Validare verifică mandatele delegaților, constată cvorumul statutar de ședință, structura socio-profesională și repartizarea teritorială a delegaților, întocmește un process-verbal cu toate datele și-l supun votului Conferinței sau Congresului.

 

ORGANELE
ELIGIBILE PROMOVATE PRIN AUTORITATEA PARTIDULUI S.O.S. RO

 

Articolul 69

PARTIDUL S.O.S. ROMÂNIA propune candidați, în temeiul prevederilor Constituției României și legilor electorale, pentru alegerile locale, parlamentare și prezidențiale. Selectarea candidaților pentru funcțiile de consilieri locali și județeni, primari, președinți ai consiliilor județene, deputați și senatori se face ținând cont de implicarea acestora la înfăptuirea Programului politic al PARTIDULUI S.O.S.RO. și a criteriilor de performanță stabilite de Comitetul Director prin Norme metodologice.

1) Propunerile de candidați pentru consilierii locali, consilierii județeni, primari și președinti ai consiliilor județene se fac pe circumscripții electorale de birourile executive ale comitetelor județene, respectiv biroul executiv al comitetului Municipiului București;

2) Propunerile de candidați pentru Senat și Camera Deputaților se fac de către Biroul Executiv Central cu consultarea comitetelor județene și al Municipiului București și se aprobă de Comitetul Director. Propunerile, sub semnătura președintelui sau a persoanei desemnate a le semna,
se înaintează birourilor electorale de circumscripție, conform legii electorale;

3) Pe listele de candidați pentru Parlament vor fi propuse atât personalități din județe, cât și de la nivel central;

4) Pe listele de candidați, pe locuri eligibile, atât pentru alegerile locale, cât și pentru cele generale, vor fi propuși tineri și femei, corespunzător ponderii acestora în partid;

5) Candidații propuși pe listele PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA trebuie să fie membri ai partidului. În mod excepțional, pentru ocuparea unor funcții executive în administrația publică pot fi propuși și candidații din rândul simpatizanților PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA.

 

Articolul 70

Parlamentarii, președinții consiliilor județene, primarii și celelalte persoane alese prin scrutin electoral pe listele de candidați ai PARTIDULUI S.O.S.RO precum și cei numiți prin autoritatea partidului în funcții executive pe linie de stat, au obligația de a acționa, în toate împrejurările, pentru respectarea Constituției României și a legilor țării, pentru promovarea pe căi legale, democratice a politicii partidului în conformitate cu Programul și Statutul PARTIDULUI, cu platformele sale electorale, precum și cu alte documente oficiale adoptate de partid.

 

Articolul 71

1) Persoanele care exercită demnitățile și funcțiile menționate în art. 70 au obligația de a sprijini activitatea organelor de conducere și a organizațiilor PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA și de a informa periodic asupra modului în care își îndeplinesc atribuțiile și îndatoririle ce le revin pe linie de stat.
2) Senatorii și deputații care se retrag din grupurile parlamentare ale partidului, primarii și consilierii locali sau județeni, precum și cadrele
alese sau numite prin autoritatea partidului, care își abandonează obligațiile ce decurg din apartenența la PARTIDUL S.O.S. ROMÂNIA, sunt decăzuți din funcțiile deținute în partid, pierd susținerea politică și calitatea de membru al partidului.

Capitolul
Vll

ORGANIZAȚIA DE FEMEI

 

Articolul 72

1.  Pentru asigurarea reprezentării și participării active a femeilor la întreaga viață politică, economică, socială și culturală, în cadrul Partidului se constituie și funcționează ORGANIZAȚIA DE FEMEI.
2. Din Organizația de Femei pot face parte și femeile care nu au calitate de membru al PARTIDULUI S.O.S. RO, dar care împărtășesc ideile și valorile acestuia.

 

Articolul 73

Organizația Femeilor urmărește, cu prioritate, următoarele obiective:
1.      elaborarea ofertelor politice ale PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA adresate femeilor în domeniul economic, social și cultural;
2.      realizarea unor analize privind situația copiilor și femeilor în societate și îmbunătățirea statutului acestora;
3.      organizarea de acțiuni de pregătire în vederea promovării femeilor în structurile de decizie ale partidului și asumării unor
responsabilități și demnități publice.

 

Articolul 74

1.      În cadrul organizațiilor comunale, orășenești, municipale și ale sectoarelor Municipiului București ale PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA se constituie organizații de femei.
2.      Birourile Executive ale comitetelor, de la toate nivelurile partidului, sprijină politic și material activitățile organizațiilor Femeilor
3.   Organizația Femeilor, cu avizul Biroului Executiv Central al PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA, poate să se afilieze la organizațiile internaționale ale femeilor.

 

Capitolul VIII

ORGANIZAȚIA DE TINERET

 

Articolul 75

1.   Pentru stimularea participării tineretului la viața politică, în cadrul PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA se constituie și funcționează organizația de tineret, căreia îi revine principala responsabilitate a organizării activității politice a partidului în domeniul tineretului.
2.     Din Organizația de Tineret pot face parte tineri cu vârsta cuprinsă între 14-35 de ani.
3.     Organizația de Tineret își desfășoară activitatea pe baza Regulamentului și Statutului propriu de funcționare.

 

Articolul 76

Organizația de Tineret urmărește, cu prioritate, următoarele obiective:
1.      realizarea de analize privind starea tineretului român;
2.      elaborarea ofertelor politice ale partidului adresate tinerilor;
3.   inițierea și organizarea unor programe sociale, economice, politice, educative, culturale, distractive, sportive și turistice, corespunzătoare intereselor și aspirațiilor tinerilor;
4.   organizarea de acțiuni de pregătire și perfecționare ale tinerilor, membri PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA, în vederea promovării acestora în structurile de decizie ale partidului, precum și pentru asumarea unor responsabilități și demnități publice de către aceștia.

 

Articolul 77

1.   În cadrul organizațiilor PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA comunale, orășenești, municipale și ale sectoarelor Municipiului București se constituie organizații de tineret.
2.      Birourile Executive ale comitetelor de la toate nivelurile partidului coordonează și sprijină politic și material activitățile organizațiilor de tineret respective.
3.  Organizația de Tineret, cu avizul Biroului Executiv al PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA, poate să se afilieze la organizațiile internaționale ale tineretului.

 

Capitolul IX

ORGANIZAȚIA PENSIONARILOR

 

Articolul 78

1. Pentru stimularea participării pensionarilor la viața politică, în cadrul PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA se constituie și funcționează Organizația PENSIONARILOR căreia îi revine principala responsabilitate a organizării activității politice a pensionarilor în cadrul partidului.
2. Din Organizația PENSIONARILOR pot face parte și pensionari care nu sunt membri ai partidului, dar care împărtășesc ideile acestuia.

 

Articolul 79

ORGANIZAȚIA PENSIONARILOR urmărește, cu prioritate, următoarele obiective:

1. realizarea de analize privind starea pensionarilor români;

2. elaborarea ofertelor politice ale partidului adresate pensionarilor;
3. inițierea și organizarea unor programe sociale, economice, politice, educative, culturale, distractive, sportive și turistice, corespunzătoare intereselor și aspirațiilor pensionarilor;
4. organizarea de acțiuni de pregătire și petrecere a timpului liber ale pensionarilor, precum și pentru asumarea unor responsabilități și demnități publice de către aceștia.

 

Articolul 80

1. În cadrul organizațiilor PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA comunale, orășenești, municipale și ale sectoarelor Municipiului București se pot constitui organizații ale pensionarilor.

2. Birourile Executive ale comitetelor de la toate nivelurile partidului coordonează și sprijină politic și material activitățile organizațiilor respective de pensionari.

3. Organizația PENSIONARILOR, cu avizul Biroului Executiv Central al PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA, poate să se afilieze la organizațiile internaționale ale pensionarilor.

 

Articolul 81

PARTIDUL S.O.S. ROMANIA, adept al pluralismului politic, colaboreaza cu partidele si formatiunile politice care militează pentru identitatea și suveranitatea națională, pentru consolidarea democratiei si statului social de drept, pentru promovarea și apărarea drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, pentru suveranitatea, independența, unitatea, indivizibilitatea și integritatea teritorială a Romaniei.

 
Articolul 82
Comitetele organizațiilor județene și al Municipiului București ale PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA pot iniția și realiza înțelegeri cu organizațiile corespunzătoare ale altor partide politice, cu aprobarea Biroului Executiv Central, în scopul rezolvării în comun a unor probleme de interes local.

 

Articolul 83

În relațiile sale externe, PARTIDUL S.O.S. ROMÂNIA militeaza pentru impunerea intereselor României în organismele europene și mondiale, pentru respectarea unicității și identității naționale a fiecărui popor european.

 

Capitolul XI

SURSELE DE FINANȚARE ȘI ADMINISTRAREA PATRIMONIULUI

 

Secțiunea l – a

SURSE DE FINANȚARE

Articolul 84

Sursele de finanțare ale partidului sunt:
1. Cotizațiile membrilor de partid;
2. Donațiile și legatele;
3. Veniturile provenite din activități proprii;

 

Articolul 85

Activitățile proprii din care se pot constitui mijloace financiare sunt:
1. editarea, realizarea și difuzarea publicațiilor ori a altor materiale de propagandă și cultură politică proprii;
2. organizarea de întruniri și seminarii cu tematică politică, economică sau socială;
3. organizarea de acțiuni cultural-sportive și distractive;
4. serviciile interne;
5. închirierea unor spații proprii pentru conferințe și acțiuni social-culturale;
6. dobânzile bancare;
7. înstrăinarea unor bunuri din patrimoniu în condițiile legii;
8. Activități comerciale legale;

 

Articolul 86

Operațiunile de încasări și plăți se realizează prin conturi în lei și valută, deschise la bănci cu sediul în România, potrivit legii.

 

Articolul 87

Cuantumul cotizației, repartizarea și utilizarea acesteia se stabilesc prin norme ale Comitetului Director.

 

Secțiunea a 2-a


ADMINISTRAREA PATRIMONIULUI

Articolul 88

1.      PARTIDUL S.O.S.  ROMÂNIA poate deține bunuri mobile și imobile necesare desfășurării activității specifice.
2.  Comitetul Național al partidului alege trezorierul partidului și elaborează norme privind realizarea și utilizarea veniturilor financiare, cu respectarea dispozițiilor legale în vigoare.
3.  Biroul Executiv Central al PARTIDULUI numește câte un mandatar financiar, în condițiile legii, pe perioada campaniilor electorate locale, parlamentare și prezidențiale.

 

Capitolul XIl

DISPOZIȚII FINALE

 

Articolul 89

1.     Activitatea în cadrul PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA se desfășoară în conformitate cu prevederile Legii partidelor politice și ale prezentului Statut.
2.      Organele locale ale partidului pot reprezenta partidul în relațiile cu autoritățile publice locale și alte autorități la nivel local, pot deschide conturi la bancă și răspund de gestionarea acestora.

 

Articolul 90

1. Libertatea cuvântului este asigurată de presa PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA.
2. Publicațiile care sunt proprietatea PARTIDULUI sau apar ca organe de presă ale sale trebuie să exprime doctrina și punctele de vedere politice ale partidului, adoptate de organele centrale de conducere.
3. La nivelul județelor sau al Municipiului București, coordonarea activității de presă este exercitată de Biroul Executiv al Comitetului organizației județene și respectiv, al Municipiului București.
4. Legăturile cu mass-media la nivel central se asigură de Biroul de presă al PARTIDULUI și de purtătorul de cuvânt desemnat de Biroul Executiv Central.
 

Articolul 91

La Conferințele organizațiilor județene și a Municipiului București, precum și la Congresul partidului, pot participa deputați, senatori, demnitari de stat, primari, viceprimari, consilieri locali și alte personalități, dacă au fost invitați de Biroul Executiv Județean, respectiv, de Biroul Executiv Central.
 
Articolul 92
Congresul PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA, ca organ suprem de conducere al partidului, este singurul organ competent care, la propunerea Comitetului Național, să decidă asupra:
1. reorganizării partidului care poate consta în fuziune, prin absorbție sau contopire, ori în divizare, totală sau parțială.
2. autodizolvării partidului.

 

Articolul 93

1. Drapelul PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA este de culoare albastră și are imprimat în centrul său semnul electoral al partidului.
2. ALBASTRUL este culoarea simbol a PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA.
3. Imnul PARTIDULUI S.O.S. ROMÂNIA se aprobă de Comitetul Național.
4. Prezentul statut a fost întocmit și aprobat de către membrii fondatori și urmează să fie discutat și aprobat de cel dintâi Congres Național al Partidului, el putând să sufere modificari în condițiile legii, modificări ce vor fi implementate prin Act Adițional.

 

EXTERN

Comunicate de presă

s.o.s

Partidul așteptat de toți românii pentru a renaște România din propria cenușă!

©2022 – S.O.S România – Toate drepturile rezervate